טיפים לייעול ואחסון קבצים במחשב

נכתב על ידי: צוות האתר פתרן

תמיד כדאי לשמור על סדר במחשב שלכם בשביל שיהיה לכם נוח ובשביל שתוכלו למצוא כל דבר במהירות. לכן, כדאי לכם להכיר כל מיני עקרונות בסיסיים לארגון המידע שלכם. כשאתם ניגשים לסדר את המחשב שלכם בפעם הראשונה עליכם להבין שמחשב מבולגן זה בדיוק אותו הדבר כמו לסדר ארון מבולגן, רק שבמחשב הכל יישאר במקום לאחר הסדר. אז מהם הטיפים לייעול ואחסון קבצים במחשב? תמשיכו לקרוא ותגלו בעצמכם.

מהו אחסון של אתרים?

אחסון אתרים הוא למעשה הבית שבו האתר שלכם נמצא. על הבית הזה המערכת של האתר שלכם תרוץ. שרת האחסון יכול לאחסן בתוכו הרבה מאוד מערכות כמו שלך ועוד הרבה מערכות אחרות. יש כל מיני סוגים של שירותי אחסון כמו אחסון שנעשה על גבי שרת שמאפשר הרצה של כמה אתרים אשר פועלים על מסד נתונים מסוים, אחסון על גבי שרת WINDOWS ועוד.

איך טיפ של ריכוז המידע יעזור לך לייעל ולאחסן את הקבצים במחשב?

בעידן שכולו מידע וידע, מה שעובר ונמצא אצלכם במחשב לפעמים הרבה יותר חשוב מכל המשאבים הפיזיים שיש לארגון. ככה שגם אם במקרה ישביתו את הבניין של החברה, אתם עדיין תוכלו לעבוד מהבית. כך גם אם המחשב שאתם משתמשים הוא לא בבעלותכם ואתם שוקלים השכרת מחשב בשביל לחסוך עלויות, עדיין תוכלו לעשות זאת. אך מה תעשו אם הדיסק ייתקע לכם ולא גיביתם אותו? או למשל במקרים יש עומס יתר על השרת שמפריע לעבודה השוטפת
וכך בעצם הוא יכול לתקוע אותה לזמן בלתי מוגבל? בדיוק לפעמים כאלה עליכם לדאוג לכך שכל המידע שלכם מרוכז ומגובה. אתם יכולים לגבות את המידע שלכם בכמה וכמה דרכים, כמו גיבוי ידני שנעשה בסוף של כל יום עבודה, גיבוי שנעשה בצורה אוטומטית על ידי מחשב מרוחק ועוד דרכים כאלה ואחרות.

אילו טיפים נוספים כדאי לדעת בכל הנוגע לייעול ואחסון קבצים במחשב?

הנה עוד כמה טיפים שיכולים לעשות לכם סדר בקבצים שבמחשב-

  1. תמחקו כפילויות- קבצים כפולים יוצרים לכם בלאגן בניהול של התוכן והם
    גם פוגעים לכם בזרימה של המידע ובהתנהלות היומיומית בעבודה. מלא מקום יכול להתפנות לכם הודות למחיקה של קבצים כפולים.
  2. מניעה של חדירות לא רצויות- הבעיה הכי גדולה בעידן המידע, היא בעצם דליפת תוכן לא רצויה.
    בשביל להתמודד עם זה, אתם צריכים לדאוג שיהיה לכם אנטי וירוס במחשב הפרטי. אך אם מדובר במחשב של העבודה ומאגר הנתונים של הארגון שלכם נפרץ, הארגון יכול לשם לעשרות
    ולפעמים גם מאות אלפי שקלים עקב הנזקים. כשזה נוגע בארגון שלכם, אתם צריכים לעבוד ביחד עם חברה שתאתר לכם את התקלות עוד לפני שהן מתבצעות. 

אז אם אתם עובדים בארגון ואתם רוצים להתחיל לייעל את העבודה שלכם ובכך להיות בעצם ארגון מוביל, או אפילו אם זה במחשב הפרטי שלכם, כדאי שתתחילו לנקות את הבלגן שבמחשב.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

קסם המילים: למה אנשים אוהבים לפתור תשחצים?
דילוג לתוכן